اندام متناسب

اندام متناسب کدام است؟
داشتن اندام متناسب و هیکلی جذاب باعث زیاد شدن اعتماد بنفس در افراد میشود.


شما فکر می کنید اندامی متناسب دارید؟ البته این کاملا بستگی به معیارهای هر جامعه ای از تناسب اندام دارد. ولی به طور کلی این روزها داشتن اندامی لاغرتر نشانه تناسب اندام بیشتری است. ورزش و تغذیه دو بازوی اصلی تناسب اندام هستند. ورزش ها را می توان به ۳ شاخه اصلی تقسیم کرد. حرکات قدرتی، حرکات کششی و حرکات هوازی.
در نرمش های قدرتی عضلات پیوسته منقبض می شود تا جایی که خستگی عضلانی پیش بیاید اما در حرکات کششی، کشش هایی آهسته در مدت زمان مشخصی بر عضلات وارد می شود. در هنگام انجام حرکات ایروبیک، دسته های مختلف عضلانی به صورت مداوم به تمرین و حرکت درمی آیند. ورزش های قدرتی با افزایش تونوسیته عضلانی، توان عضلات را بالا می برند. با انجام این تمرینات شما اندامی با انرژی و با توانایی بیشتر برای انجام فعالیت های روزمره خواهید داشت. 
اگر شما در بلند کردن اشیا مشکل دارید می توانید با این گروه حرکات، عضلات شکم و کمر خود را تقویت کنید. ورزش های کششی به حرکت آسان تر شانه ها و پاها کمک می کنند و می توانید از حداکثر چرخش مفاصل خود استفاده کنید. اگر شما فعالیت بدنی دارید و در شغل خود مجبورید دائما از عضلات و مفاصلتان استفاده کنید به شما توصیه می کنیم هر روز صبح این حرکات را انجام دهید. این حرکات باید به آرامی انجام شود. هیچگاه دست ها و پاهایتان را پرتاب نکنید. 
ورزش های ایروبیک توانایی قلب و ریه ها را افزایش می دهند و باعث می شوند اکسیژن کافی در اختیار تمام سلول های بدنتان قرار گیرد. این ورزش ها شما را خوش خلق تر کرده و به کاهش فشارخون و بالا رفتن انرژی روزانه کمک می کنند. این ورزش ها حرکاتی مناسب برای دستیابی به تناسب اندامند چون شما به طور منظم با انجام آنها کالری از دست خواهید داد. 
پیاده روی سریع، دوچرخه سواری، اسکیت، شنا، پیاد ه روی و حرکات موزون، حرکات هوازی آشنایی هستند که بسیار کم خرجند و شما می توانید به راحتی در هر لحظه یکی از آنها را انجام دهید. برای رسیدن به تناسب اندام اهداف غیرواقعی و دست نیافتنی را کنار بگذارید. شما می توانید اهدافتان را درجه بندی کنید و با اتمام رسیدن هر مرحله، مرحله جدیدی را در پیش بگیرید. در این صورت همین مشاهده موفقیت، انگیزه شما برای ادامه راه رسیدن به تناسب اندام خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد